Sigorta Acente Levha Kayıt İşlemleri
Aklınızda soru işareti kalmasın...
- SİGORTACILIK İŞLEMLERİ İÇİN İLK İŞLEM NE OLMALIDIR?
5684 sayılı Sigortacılık Kanunu gereğince tüm sigorta acenteleri ticaret sicili-tescil işlemleri sonrasında bağlı bulundukları il merkezinde bulunan Odaya başvurularını yaparak TOBB-Levhaya Kayıt İşlemlerini gerçekleştirmek zorundadır. TOBB-levha kaydı ile ilgili her türlü işlemler Sigortacılık Birimi tarafından yapılmaktadır.
- SİGORTACILIK MÜDÜRLÜĞÜ BAŞVURU AŞAMASI KISACA NELERDİR?
TOBB-AEKS adresinden; https://www.tobb.org.tr/SigortacilikMudurlugu/SigortaAcenteleri/Sayfalar/TOBB-AEKS.php yazılım programına firmanın yapmış olduğu ön başvuru ile ilgili veri girişi odamız yetkilileri tarafından sistem üzerinden onaylanır ve bu aşamada TOBB Sigortacılık Müdürlüğü'ne gönderilmiş olur.
TOBB Sigortacılık Müdürlüğü ön başvuruyu sistem üzerinden inceler ve uygun gördüğü taktirde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı'na gönderir. Aynı şekilde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı ön başvuruyu inceler ve uygun gördüğü taktirde onaylar. Hazine müsteşarlığının onayı ile ön başvuru onaylanır ve başvuru sahibi durumunu www.sigorta.org.tr adresinden takip eder.
Hazinenin onayından sonra firma altı ay içerisinde belirlenmiş olan levha kayıt ücretini belirlenen banka hesap numarasına yatırır ve dekontun bir sureti TOBB 'a gönderir. Yatırılan banka dekontu TOBB Sigortacılık Müdürlüğü' ne ulaşınca son onay verilir ve firmanın levha kaydı gerçekleşmiş olur.
- SİGORTACILIK MEVZUAT VE BAŞVURU/DEĞİŞİKLİKLER İÇİN NASIL YOL İZLENİR?
Odamız web sayfasında sigortacılık hizmetleri https://www.gto.org.tr/tr/genel-sayfa/hizli-menu/sigorta-acente-basvuru-islemleri-42.html adresinden tüm bilgilere ulaşılabilmektedir.