Şube Açılışı Ekli Dosyalar
YENİ KAYIT YAPTIRMAK İSTEYEN ÜYELERİMİZİN DİKKATİNE….!!!!!!
22/05/2017 TARİH İTİBARİ İLE YENİ KURULUŞ İŞLEMLERİNDE :
SAAT 08:30 İLE 11:30 ARALIĞINDA SADECE YENİ KAYITLARIN MERSİS ÜZERİNDEN KONTROLÜ VE YENİ KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELERİN KONTROLÜ YAPILACAK OLUP;
SAAT 15:30 iLE 16:30 ARALIĞINDA SADECE ÖĞLEDEN ÖNCE ALINAN YENİ KAYITLARIN TESLİMİ YAPILACAKTIR.
GEREKLİ HASSASİYETİN GÖSTERİLMESİ HUSUSU BİLGİLERİNİZE SUNULUR..
ŞUBE AÇILIŞI
https://mersis.gtb.gov.tr/Portal/Home/Index başvuru
1-) Dilekçe (Şube bilgilerine göre düzenlenecektir)
-
Kooperatif kaşesi ile yetkililer tarafından müştereken imzalanmalı, ekindeki evrak dökümünü içermelidir. Dilekçede şubenin ünvanı, sermayesi, merkezi, açılış tarihi ve bu tarihteki gerçek faaliyetinin konusu NACE koduyla birlikte açıkça gösterilmeli ve bu bilgilerin doğru olduğu aksinin tespit edilmesi durumunda sorumluluğun dilekçeyi imzalayan kişi ya da kişilere ait olduğu yazılmalıdır.
2-) Şube müdürü/müdürlerinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)
Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir. Bu durumda olan yetkililer için fiziki imza beyanı talep edilmeyecektir.(4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
3) Şube müdürlerinin bu görevi kabul ettiklerine ilişkin yazılı beyanları
Şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturularak devreye alınmıştır. Mersis üzerinden elektronik ortamda yetki kabulü yapılmışsa fiziki yetki kabul belgesi talep edilmeyecektir. (4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
4) Şube açılışı; kooperatif ana sözleşmesine göre genel kurul kararı ile olacaksa Noter onaylı Genel Kurul Kararı (1 adet asıl ); Yönetim kurulu kararı ile olacaksa Yönetim Kurulu Kararı (1 adet asıl ) (Şube açılış kararını hangi organ alırsa alsın; şubenin ticaret unvanı, sermayesi, ne iş yapılacağı, açık adresi, temsilcileri ve temsil şekli açıkça belirtilecektir.)
5-) Oda kayıt beyannamesi (Şube bilgilerine göre düzenlenecektir )
-
Yetkililerce İmzalanması, şube müdürünün resmi bulunmalıdır.
5. ) Yetkili için 1 adet fotoğraf
NOT-1: Kararlarda Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaraları belirtilecektir.
Not-2: Şube müdürü/müdürleri belirli bir süre için seçilecekse bu süre kararda mutlaka belirtilmelidir.
(Örnek: “Şube müdürlüğüne üç(3) yıl süre ile …………………………..( T.C.Kimlik Numarası ve Yerleşim Yeri belirtilecek )’ in atanmasına ve şubeyi yapılacak olan her türlü işlemlerde, konularda, ahzu kabza, münferiden temsil ve ilzam etmesine”