İMZA BEYANNAMESİ ( Yeni Kuruluş ve Değişiklik Tescilleri Hk. )
İmza Verisinin Dijital Olarak Alınması ile Yetki Kabul Modülü Hakkında Duyuru
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 40 ıncı maddesinde şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin imza verilerinin, mevcut olması halinde kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan verilerden elektronik ortamda temin edilerek ticaret sicili dosyasına kaydedilmesi düzenlenmiş ve böylece halihazırda fiziki olarak ticaret sicili müdürlüklerine verilmesi gereken imza beyannamesinin elektronik ortama taşınması amaçlanmıştır.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) ile bu kapsamda yürütülen entegrasyon çalışmaları tamamlanmıştır. Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir.
Diğer taraftan, şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturulmuştur.
Uygulamalar 08.02.2022 tarihi itibarıyla Ankara Ticaret Sicili Müdürlüğü’nde pilot uygulama olarak devreye alınmıştır. Yeni uygulamalara ilişkin yardım dokümanlarına, MERSİS ana sayfasında yer alan “Kullanım Klavuzu – Dijital İmza Beyanı İşlemleri” adımları ya da MERSİS’e kullanıcı girişi yapıldıktan sonra sağ üst kısımda yer alan “Yardım – Videolar - Dijital İmza İşlemleri” adımları takip edilerek ulaşılması mümkün bulunmaktadır.
Söz konusu uygulamaların 01.03.2022 tarihi itibarıyla ticaret sicili müdürlüklerinin tamamında devreye alınması planlanmaktadır.
Not: Yeni kuruluş veya değişiklik tescilllerinde Yetkili olarak atanan kişiler Mersis - Yetki Kabul İşlemleri linkinin yönelendirmesiyle E-devletten onay vermeleri gerekmektedir.
© 2010 - 2022 T.C. Ticaret Bakanlığı
- 23 Şubat 2022